Cardio

Quan vols entrenar al gimnàs, hi ha dues possibilitats bàsiques: realitzar entrenament aeròbic o de cardio, o bé realitzar entrenament anaeròbic o de força.

Algunes persones només li dediquen temps a la fase anaeròbica, el que fa que descuidin alguns aspectes importants que té la fase aeròbica. És un error!

· És una bona manera de perdre pes.

L’entrenament de cardio es realitza utilitzant diferents màquines, com la cinta de córrer, l’elíptica i la bicicleta estàtica. El que busquen la majoria de les persones que destinen la majoria del temps a aquests exercicis és aconseguir cremar més ràpidament el greix que es volen treure. El benefici fonamental del treball de cardio és, entre altres coses, ajudar al teu cor a que funcioni millor. També contribueix a millorar la teva capacitat respiratòria, una cosa molt important quan fas exercici.

Resultat d'imatges de cardio sin copyright

Quan estàs fent cardio teu cos anivella alguns aspectes fonamentals, com són el nivell d’insulina en sang (responsable de l’aparició de la diabetis) i la producció de les proteïnes que lluiten contra el colesterol dolent que s’acumula en els teus artèries. A més, quan fas esport i, especialment quan corres, el teu cos segrega endorfines, que fan que estiguis de més bon humor. Tot són avantatges amb el cardio, sempre que es faci bé.

· Té cura amb alguns detalls importants.

Una vegada que ja coneixes el bo que és el cardio, et sorgiran alguns dubtes. Per exemple, quant de temps és apropiat fer cardio? o quina és la millor activitat per fer-ho? Pel que fa a la quantitat de temps, els experts estableixen que és a partir dels 30 minuts d’estar fent exercici quan comença el procés de crema ràpida de greix. No obstant això, des del primer moment el teu cos ja comença a consumir calories, encara que fins que no «entra en calor» no s’activa aquest mecanisme.

Et recomano que, sobretot al principi, no superis els 60 minuts d’exercici aeròbic continuat, ja que pot resultar contraproduent per a la teva salut, a més que pot ser bastant monòton.

Pel que fa al tipus d’exercici, hi ha un factor molt important i que pot condicionar l’elecció: els genolls. Segons la màquina que escullis, l’impacte sobre els teus articulacions serà major o menor. Per exemple, la cinta és la que més castiga els teus genolls i, per tant, si les tens sensibles, et recomano que optis per la bicicleta o l’el·líptica. El contrari, l’efecte de l’elíptica sobre els teus genolls és gairebé nul, ja que no hi ha salt i l’únic moviment és de lliscament, el que no incideix en les teves articulacions.

Imagen relacionada